כיצד תגנו על עור הגוף בחילופי העונות?

כיצד תגנו על עור הגוף בחילופי העונות?

תמונה

אף אחד לא יכול להגיד שבואו של הסתיו הוא עניין מעיק. אחרי חודשים ארוכים שבהם התמודדנו עם לחות, צריבות שמש וטמפרטורות גבוהות מגיעה העונה הקרירה ומרגיעה את הכל. עם זאת, חילופי העונות יכולים להביא איתם גם לא מעט תופעות פחות נעימות שגורמות לעור שלנו להרגיש במגננה. כיצד סבונים טבעיים בפרט וקוסמטיקה טבעית בכלל יכולים להקל משמעותית על המעבר בין הקיץ לסתיו?

חומרים טבעיים המזינים את העור

היתרון הברור של חומרים טבעיים (סבונים טבעיים, קרמים ושמני לחות) בתקופה הזו הוא ההזנה המשמעותית שהם נותנים לעור. בעוד שמוצרים תעשייתיים וסינטטיים עמוסים בחומרים כימיים שיכולים להוסיף לשוק שחווה העור שלנו בתקופת חילופי העונות, מוצרים טבעיים מכילים רק חומרים מזינים שמגיעים מהטבע. הם לא גורמים לתגובות קיצוניות ולא מסכנים את העור במצב הרגיש בו הוא נמצא.

שמנים איכותיים בעלי אופי מרפא

אדמומיות, יובש וכתמי שמש, אלו רק חלק מהנזקים שהעור שלנו חשוף אליהם במהלך עונות המעבר. יש אנשים בעלי עור רגיש מאד, יש כאלו שחווים את תופעות עונת המעבר באופן מינימלי. כך או כך, שמנים המצויים בלא מעט סבונים טבעיים יכולים להזין את העור בצורה עדינה ואפילו לרפא אותו מפגעים שונים.

השמנים מסייעים במקרים של יובש, אדמומיות, כתמים ועוד. הם מחליקים את העור, מזינים אותו בחומרים טובים שמגיעים ישירות מהטבע ולעיתים יכולים אפילו לרפא בעיות עור. אנחנו ממליצים להשתמש בדרך קבע בסבונים טבעיים המבוססים על שמנים וחומרים נוספים מהטבע ולאחר תקופה לרוב ניתן לראות שינוי משמעותי.

להשקות את העור בלחות

כאמור, שימוש במוצרים סינטטיים יכול להזיק לעור, בודאי בתקופות מועדות לפורענות. אחת התופעות הכי מוכרות בעיקר לקראת הסתיו, כשמזג האוויר משתנה והלחות יורדת, היא יובש של העור. באמצעות סבונים טבעיים שמכילים חומרים המוסיפים לחות לעור אפשר למנוע בשימוש קבוע את תופעת היובש.

העור הופך רך יותר, נעים יותר ומוגן מפני השינויים הברורים במזג האוויר. שימוש בקרם לחות טבעי למשל, יכול לייצב את העור לאורך העונות ולמנוע שינויים דרמטיים שיכולים להופיע בתקופות מאתגרות מבחינת מזג האוויר.

שמירה על רמת לחות קבועה של העור

עיקר הנזק שחווה העור בתקופת חילופי העונות נובע מהשינויים ברמות הלחות באוויר. אחרי קיץ שבו הזענו והלחות הייתה גבוהה מסביב, פתאום מגיע הסתיו שבו אוויר קריר מנקה את הלחות ויש יותר ימים יבשים.

שימוש בסבונים ובתכשירים טבעיים בעלי רמות לחות טובות ומזינות לעור, עוזר בויסות הלחות כך שאין תגובת שוק של העור. העור לא מתייבש באופן פתאומי, אלא שומר על רמת לחות פחות או יותר קבועה, בעיקר אם משתמשים בסבונים באופן קבוע. 

הטיפים שלנו לשמירה על העור בתקופת המעבר:

  1. שתו הרבה מים. כדאי להימנע ממשקאות ממותקים, ממשקאות עתירי קפאין ומאלכוהול ברמה מוגזמת ולהרבות בשתיית מים, שיעזרו לעור לשמור על רמות לחות תקינות.
  2. אכילה של הרבה ירקות ופירות מסייעת בשמירה על העור. לצד שימוש בסבונים טבעיים, הזינו את העור עם הרבה ירקות ופירות שיקנו לו הזנה קבועה של ויטמינים ומינרליים טובים וחיוניים.
  3. הימנעו מחשיפה מוגזמת לשמש. גם בסתיו כשרמות הקרינה יורדות מעט, עדיין העור שלנו חשוף לנזקי שמש. הימנעו מיציאה מהבית בלי קרם הגנה איכותי, המבוסס על חומרים טבעיים.
  4. דאגו לנקות את העור באופן קבוע. אבק, לחות, יובש ועוד מפגעים משפיעים על העור שלנו באופן יומיומי. נקו את העור עם סבונים טבעיים שמזינים אותו.
  5. תנו לעור לנשום. איפור כבד, קרמים עשירים בכימיקלים ושאר הרגלי טיפוח בעייתיים יכולים לעשות נזק משמעותי לעור, שחשוף בעונת המעבר לבעיות נוספות. לכן כדאי לעבור את עונת המעבר עם כמה שפחות "התערבויות". איפור טבעי וקליל, קרמים מזינים מחומרים טבעיים וניקוי יומי קבוע באמצעות סבונים טבעיים יעזרו להקל על התופעות שדיברנו עליהן כאן.
 
גודל טקסט:
א א א
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
?

לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר אתכם בין הקישורים והאזורים השונים בעמוד.

הפעלת מקשי הקיצור תלויה בדפדפן שבו אתם משתמשים:

ב Internet Explorer ובChrome ובגרסאות ישנות של Firefox: לחצו על מקש Alt ועל מקש המספר או האות על-פי הרשימה. ב Firefox 3 ומעלה: לחצו על המקשים Alt + Shift + המספר או האות.

S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
תמונה
סל קניות
התחבר 054-4959899
הרשמה למועדון חברים
אתר זה אינו נתמך על ידי הדפדפן שלך אנא הורד גוגל כרום